loading...

فروش تجهیزات آبدرمانی

آرتروز از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از 40 سال است. آرتروز مفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن است. میزان ابتلا در خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر می باشد.آرتروز یک بیماری ت

شرکت بنیان بازدید : 26 شنبه 12 بهمن 1398 نظرات (0)

آرتروز از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از 40 سال است. آرتروز مفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن است. میزان ابتلا در خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر می باشد.آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که از آن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه بیماری با افزایش سن پیشرفت می‌کند به آرتریت پیری نیز معروف است. علاوه برسن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروز این بیماری دخیل باشند.

 هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر یک دوره تمرین ‌درمانی در آب در هیدرومِد بر کیفیت زندگی زنان مبتلا به استئوآرتریت زانو (آرتروز) بود.

آرتوروز زانو

مطالعه از نوع معادل‌سازی متقابل بود و با روش تصادفی ساده، 30 زن مبتلا به بیماری استئوآرتریت زانو (40 تا 74 سال) در دو گروه تجربی قرار گرفتند. از پرسش‌نامه پیامدهای استئوآرتریت و صدمات زانو در سه مرحله پیش، پس و میان آزمون برای اندازه‌گیری تأثیر تمرین ‌درمانی در آب در هیدرومِد، از نظر بیماران استفاده شد. این پرسش‌نامه 5 عامل درد، عوارض مربوط به بیماری، فعالیت‌های روزمره زندگی، فعالیت‌های ورزشی و عملکردی و کیفیت زندگی را اندازه‌گیری می‌کند.

در هشت هفته اول (بین پیش و میان‌آزمون‌)، گروه اول دوره بی‌تمرینی و گروه دوم دوره تمرین خود را داشتند. در هشت هفته دوم (بین میان و پس‌آزمون)، وضعیت تمرینی گروه‌ها معکوس شد. به این ترتیب، برنامه تمرینی هر دو گروه معادل،‌ ولی دوره‌بندی تمرین آنها معکوس بود. تحلیل آماری از طریق تحلیل واریانس یک‌طرفه اندازه‌های مکرر و نسخه 16 نرم‌افزار SPSS انجام شد.

یافته‌ها: نتایج دو گروه تجربی مشابه و مؤید یکدیگر بود و نشان داد که بی‌تمرینی با عدم تغییر در تمامی عوامل پرسش‌نامه همراه بود و تمرین در آب در هیدرومِد موجب پیشرفت عوامل پرسش‌نامه و قطع تمرین باعث پسرفت آن‌ها شد. این یافته با یافته‌های مربوط به اندازه‌گیری‌های عملکردی همسو بود.

نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان نتیجه گرفت که تمرین درمانی در آب در هیدرومِد با قرارداد ارائه شده در تحقیق حاضر، تاثیر بسیار زیادی بر بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض ناشی از بیماری درد، خشکی صبحگاهی، سفتی مفصلی دشواری در انجام فعالیتهای روزانه، عملکردی و ورزشی دارد استفاده از این روش حتی بدون همراهی راهکارهای درمانی دیگر نظیر دارودرمانی، موجب کاهش درد و بهبود توانایی های عملکردی بیماران گردیده است.
در کل، می توان نتیجه گرفت که تمرین درمانی در آب در هیدرومِد دارای فواید چندجانبه جسمانی، روانی و اجتماعی است و نقش مهمی در کاهش عوارض ناشی از بیماری استئوآرتریت زانو ایفا می کند بنابراین می توان این راهکار درمانی را به عنوان روشی ارزشمند برای بهبود مبتلایان به استئوآرتریت زانو معرفی نمود. بیماران تحقیق حاضر به این باور رسیدند که تمرین درمانی در آب در هیدرومِد قابلیت کنترل درد و عوارض بیماری را به آنها می دهد و در ضمن توانایی انجام فعالیتهای روزانه، عملکرد ورزشی و کیفیت زندگی آنان را می افزایده تنها مشکل موجود تمرین درمانی در آب فقر امکانات و هزینه های بالای آن است کمکهای دولت می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مقاله اینجا کلیک کنید.

*جهت مشاهده تجهیزات هیدروجیم و هیدرومِد (ورزش در آب و آبدرمانی تخصصی) اینجا کلیک کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
جهت سفارش و خرید
جهت سفارش تجهیزات هیدروجیم و هیدرومد (تجهیزات تخصصی ورزش در آب و آبدرمانی) با شماره 09128859550 یا 03537281663 تماس حاصل فرمایید
اطلاعات کاربری